| Uroda | Dla kogo badania genetyczne?

Uroda

Dla kogo badania genetyczne?

Wszyscy jesteśmy raczej przyzwyczajenie do pobierania krwi i przechodzenia podstawowych badań profilaktycznych, które są refundowane przez NFZ. O skierowaniu na takiego podstawowe badania decyduje lekarz medycyny rodzinnej katowice, który albo zauważa pierwsze objawy jakiejś choroby, albo jest o nich informowany w wywiadzie medycznym z pacjentem, albo kieruje pacjenta na rutynowe badania okresowe. Z takich badań […]

Dla kogo badania genetyczne?

Opieka medyczna dla pracownikow (9)Wszyscy jesteśmy raczej przyzwyczajenie do pobierania krwi i przechodzenia podstawowych badań profilaktycznych, które są refundowane przez NFZ. O skierowaniu na takiego podstawowe badania decyduje lekarz medycyny rodzinnej katowice, który albo zauważa pierwsze objawy jakiejś choroby, albo jest o nich informowany w wywiadzie medycznym z pacjentem, albo kieruje pacjenta na rutynowe badania okresowe. Z takich badań powinien korzystać każdy.

Są jednak badania bardziej specjalistyczne, które też należą do grupy: badania laboratoryjne kraków, ale przeprowadza się je w bardziej rozszerzonym zakresie i bierze pod uwagę więcej parametrów niż normalnie. To badania genetyczne katowice. Przeprowadzane one są przede wszystkim u kobiet w ciąży, u niemowląt czy też osób znajdujących się w grupie ryzyka zachorowań na przeróżne nowotwory i choroby śmiertelne. Takie badania są w większości przypadków płatne, a na ich wyniki trzeba poczekać nawet kilka miesięcy. Medycyna jest jednak pewna, że badania genetyczne mogą być bardzo pomocne w walce z różnego rodzaju chorobami.